POWIEDZMY TO GŁOŚNO - JESTEŚMY PIĘKNE!



Jestem ogromnie ciekawa czy wstając rano z łóżka umiesz spojrzeć w lustro i powiedzieć sobie "jestem piękna" ?
Ja nie ukrywam, że "często gęsto" nie potrafię tak powiedzieć... nie czuję się piękna zaraz po przebudzeniu! :) Włosy potargane, mina bez wyrazu.... ciężko wtedy powiedzieć sobie "jestem piękna". Ale wystarczy chwila moment w łazience by się doprowadzić do ładu.... i już śmiało mogę powiedzieć, że jestem ładna :D I to nawet bez makijażu!

Ja nie ukrywam, że kiedyś patrzyłam na swoją osobę raczej dość surowym okiem ;) Wiele rzeczy mnie denerwowało, wiele chciałam zmienić... Jednak okazywało się, że tych zmian dokonać nie mogę, bo po prostu już taka jestem, natura tak mnie stworzyła i przewidziała, że właśnie taka mam być. Mam tu na myśli chociażby niezbyt pełne usta, którym daleko do ideału lub też mój niezbyt wysoki wzrost... w kapeluszu mam niewiele ponad 160cm. 



Jednak muszę powiedzieć to głośno z pełną świadomością, że te dwie zauważalne dla innych cechy nauczyłam się przekształcać w swoje małe atuty. A jak tego dokonuję ? Przede wszystkim na początku zaakceptowałam siebie taką jaka jestem :) To był pierwszy krok do tego by czuć się dobrze w swoim ciele. Później było już tylko lepiej. Swoje nieforemne usta zaczęłam podkreślać tak by sprawiały wrażenie idealnych, o jakich marzyłam zawsze. Wystarczy delikatny błysk na ustach by te przyciągały wzrok innych i były chwalone. Moje krótkie nóżki też potrafią wyglądać zupełnie inaczej... wystarczy odpowiednia długość spódniczki czy sukienki i obcasy a ja sama wydaję się sobie wyższa i smuklejsza. To są akcenty, którymi mogę "manewrować" by czuć się piękną każdego dnia. Do tego wszystkiego nie zapominam o uśmiechu... bo tak naprawdę on daje mi ogromne poczucie pewności siebie! I choć to zewnętrzne narzędzia do bycia pięknym to lubię je stosować... dla samej siebie. Zauważyłam już dawno, że jeśli ja czuję się dobrze, mam w sobie moc i pewność to inni też zaczynają mnie tak postrzegać :)


Ale dlaczego o tym mówię ?
 
Otóż marka Dove kolejny już raz zorganizowała kampanię społeczną, której hasło przewodnie brzmi "Jesteśmy piękne" !  W tym roku marka zdecydowała się sprawdzić co rzeczywiście wpływa na postrzeganie piękna przez kobiety,  jak kształtowane są nasze wyobrażania oraz jak wygląda "klasyfikacja" tego co akceptowalne i tego co znajduje się już poza granicami normy.  W tym roku marka Dove przeprowadziła badania, w których wzięło udział ponad 10 tysięcy osób - dziewczynek (w wieku 10 – 17 lat) oraz kobiet (w wieku 18 – 64 lat) z 13 krajów. 


„Wyniki Dove Global Beauty & Confidence Report pokazują, że kobiety, bez względu na wiek i kraj pochodzenia, w coraz mniejszym stopniu postrzegają siebie jako osoby atrakcyjne, co niekorzystnie przekłada się na ich pewność siebie w różnych sytuacjach życiowych. Współczesne kobiety i dziewczęta odczuwają też coraz większą, płynąca z mediów i reklamy, presję dotycząca idealnego wyglądu, której trudno sprostać. Stąd konieczność stworzenia nowej definicji piękna, dzięki której każda z nas czułaby się atrakcyjna, taka jaka jest naprawdę.”

Piękna kobieta ta taka, która prócz swych zalet potrafi zaakceptować również swoje wady.
Według badań, tylko 2 na 10 Polek czują się piękne. Z kolei bez względu na szerokość geograficzną 8 na 10 kobiet (83%) i dziewcząt (77%) przyznaje , że każda kobieta ma w sobie coś pięknego. Zgodnie twierdzą również, że zamiast podążać za niedoścignionymi ideałami piękna każda z nich chciałaby pozostać sobą i znaleźć swój własny sposób na prawdziwe piękno. Aż 7 na 10 kobiet i 8 na 10 dziewcząt przyznaje, że dzięki pielęgnacji czują się bardziej pewne siebie. Można zatem wnioskować, że skoro tak jest to powinnyśmy z tego korzystać by odnaleźć piękno samej siebie.


Czy Ty potrafisz dostrzec w sobie piękno? 
Jak jest w Twoim przypadku ?
Jesteś piękna ?

6 komentarzy:

  1. Uwielbiam te kampanie dove, ważne jest to by czuć się piękna każdego dnia

    OdpowiedzUsuń
  2. Kampanie Dove są świetne i idealnie pokazują,że mimo "większego" rozmiaru można czuć się pięknie

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo lubię Dove i z przyjemnością też wzięłam udział w ich akcji :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetnie napisane! ;*
    Wszystkie jesteśmy piękne! Tylko musimy to zaakceptować.

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że tu zaglądasz. Zostaw ślad po sobie w formie komentarza, wtedy trafię również do Ciebie.