Kulinarnie: Orzechowe ciasteczka + foremki do wycinania ciastek


Dawno nie było wpisu kulinarnego, więc nadrabiam :) Dzielę się z Wami przepisem na ciasteczka orzechowe, które zostały wykrojone foremkami, które jakiś czas temu otrzymałam do przetestowania ze sklepu emako.pl 



Orzechowe ciasteczka

40 dkg margaryny
60 dkg mąki
20 dkg mielonych orzechów
20 dkg cukru pudru
4 żółtka
cukier waniliowy

Wszystkie składniki połączyć i zagnieść z nich ciasto. Rozwałkować na grubość ok. 5 mm i wycinać ciasteczka. Piec w temperaturze 180 stopni C do momentu zarumienienia się :)

Smacznego!  

A tak wyglądają ciasteczka w wersji "na bogato", czyli ozdobione cukrowym pisakiem  ;) 


Foremki dostępne są w kilku kolorach, mój Syn wybrał zielone. W komplecie otrzymujemy 13 elementów, a całość jest zapakowana w okrągłym pudełku, które świetnie służy im jako domek :) W łatwy i przyjemny dla oka sposób można utrzymać ład i porządek.



Same foremki mają różne kształty, dzięki temu można wiele ciekawych ciastek wykroić. Choć wykonane są z tworzywa to łatwo się nimi wycina ciasteczka, łatwo się je również myje.

W moim domku te foremki to hit nie tylko przy robieniu ciastek wszelakiego rodzaju.  Znalazły również uznanie wśród dzieciaczków, które lubią się nimi bawić wycinając "plastelinowe ciasteczka" :)

Foremki kosztują naprawdę niewiele i są godne uwagi. Przed nami okres świąteczny, w którym to ciasteczek z całą pewnością piecze się sporo. Może skusicie się na takowe kształty ?

Dostępność i cena: TU
 
Fakt otrzymania produktu do testów nie miał wpływu na moją opinię.

16 komentarzy:

  1. Narobiłaś mi smaka, aż pójdę po coś do jedzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. super kształty ;) na pewno były bardzo smaczne

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam orzechy, a ciasteczka muszą smakować obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszą być przepyszne te ciacha. A foremki fajnie, że mają własne opakowanie, bo moje to latają po całej szufladzie, no i jakaś połowa z nich kończy żywot w piaskownicy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniaaam :D Pewnie nieboo w gębie :) I co, przez Ciebie będe musiała takie zrobić bo mam mega smaka :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cíasteczka
    Już mnie naszła ochota na pieczenie,tym bardziej,że mam skrzynie orzechów włoskich.
    Foremki rewelka i chyba sobie je sprawie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Orzechowe ciasteczka to coś, co zawsze niesamowicie działa na moje podniebienie (na równi moją stać z czekoladowymi). A te foremki są bardzo fajne, przydatne. Można nimi wyczarować niesamowicie piękne kształty :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Takie foremki to świetny gadżet w kuchni:)

    OdpowiedzUsuń
  9. świetne foremki, muszę się w jakieś zaopatrzyć :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Genialne te foremki, a ciastka świetnie wyszły !;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciacha muszą być pyszne, a foremki fajnie się prezentują :)

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że tu zaglądasz. Zostaw ślad po sobie w formie komentarza, wtedy trafię również do Ciebie.