Do niedzielnej porannej kawki ... cytrynowe muffiny z gorzką czekoladą i kleksem wieloowocowym ;)



Cześć :)
Słońce za oknem pięknie świeci, delikatny chłodek wpada przez otwarte okno, ptaszki śpiewają ... takie niedziele to ja lubię :)  Przychodzę z lekkim wpisem ... dawno nie było nic kulinarnego, szybkiego i smacznego :) Do porannej kawki proponuję szybkie w wykonaniu muffinki, które smakują i dzieciom, i dorosłym :) Są idealne o każdej porze dnia :)


Cytrynowe muffinki z gorzką czekoladą i kleksem wieloowocowym :)

1,5 szklanki mąki pszennej
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
115 g masła
2 jajka
3/4 szklanki cukru
3 łyżki soku z cytryny
1/2 szklanki kefiru lub kwaśnej śmietany 12%
płatki gorzkiej czekolady
konfitura wieloowocowa / dżem

Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia, odłożyć.Utrzeć masło z cukrem na jasną, puszystą masę. Dodawać jajka, jedno po drugim, miksując do gładkości po każdym dodaniu. Dodać sok z cytryny, zmiksować. Do utartej masy dodawać na zmianę mąkę przesianą z proszkiem i śmietanę, mieszając szpatułką, tylko do połączenia się składników.Na koniec dodać płatki gorzkiej czekolady i całość wymieszać. Ciasto nakładać do papilotek do 1/2 wysokości, po czym nałożyć kleks konfitury i przykryć ciastem tak by całość nie przekraczała 3/4 wysokości papilotek :) Piec w temperaturze 180ºC przez około 20 - 25 minut lub do tzw. suchego patyczka. Wyjąć, wystudzić na kratce.
Smacznego! 

Sok z cytryny można zastąpić każdym innym sokiem owocowym, natomiast płatki czekolady i konfiturę można pominąć nawet. Wtedy muffinki są mocno owocowe. Oczywiście można zrobić też lukier i przyodziać je :)



25 komentarzy:

  1. Pychotka! Uwielbiam muffiny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. A właśnie, że kleksem :P
      Chodzi o kleks z konfitury / dżemu :D

      Usuń
  3. cudownie wygląda, zjadłabym ze smakiem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. no no no ale smakołyki mniaaaam <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Dawno nie robiłam żadnych muffinków... Aaa muszę wrócić do pieczenia :D bo mi smaka narobiłaś!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale mi smaka narobiłaś :D Zjadłabym sobie takie pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  7. mniam. pyszotka<3
    a u mnie dzisiaj pierożki z wiśniami<3

    OdpowiedzUsuń
  8. Mniam dawno nic nie piekłam

    OdpowiedzUsuń
  9. Drażnij człowieka :D
    Muszę coś zjeść :P

    OdpowiedzUsuń
  10. O nieeee, narobiłaś mi smaka, a tu w kuchni brak foremek :(

    OdpowiedzUsuń
  11. cytrynowee? muszą być pyszne :> chyba skradnę ten przepis :>

    OdpowiedzUsuń
  12. Mniam :)
    uwielbiam! a jeszcze nigdy nie robiłam! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. omnomnom :D pysznie wyglądają!

    OdpowiedzUsuń
  14. Pycha! Skorzystam z przepisu i zrobię je na następną niedzielę!:)

    OdpowiedzUsuń
  15. pyszne, mają idealny kolorek :)

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że tu zaglądasz. Zostaw ślad po sobie w formie komentarza, wtedy trafię również do Ciebie.