Kulinarnie: Czarny placek, czyli Błotko :)




Za oknem szaro i ponuro, wiatr zimny wieje i po prawie godzinnym pobycie na dworze, zmarznięta wróciłam i zabrałam się za pieczenie ciasta. Jest bardzo szybkie do zrobienia, nie potrzebujemy "wyjątkowych" składników i naprawdę w szybkim czasie otrzymujemy ciasto idealne do herbaty jak i do kawy. Bardzo je lubię. :)

Mówię o czarnym placku, który oryginalnie zwie się Błotko :)

Błotko
2 jajka
1/2 szklanki cukru
2 szklanki mąki
1 szklanki mleka
3/4 szklanki oliwy
1 łyżeczka sody
trochę wody
2 łyżki kakao
opcjonalnie pół słoiczka dżemu /powideł

Jajka z cukrem ubić. Dodać mleko, oliwę, mąkę i dokładnie wymieszać na jednolitą masę. Dodać sodę rozpuszczoną w wodzie. Do całości dodać kakao i opcjonalnie dżem/powidła. Wierzch można posypać płatkami migdałów lub polać polewą czekoladową.
Pieczemy w temperaturze 180ºC przez 35 minut. 
Smacznego!


Placek jest niezwykle wilgotny i smaczny. Jeden kawałek to za mało, aby "najeść się" nim :) 
A co u Was dziś dobrego ? Koniecznie się pochwalcie, może następnym razem zrobię to co Wy dziś :)

14 komentarzy:

  1. Mniam, mniam... Chyba już wiem, co upiekę na jutro :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Proste, smaczne i szybkie - takie lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Smutno mi patrzec na takie pysznosci, bo probuje zdrowo sie odzywiac..:D niestety dzis mi nie wyszlo,zjadlam pol czekolady i domownicy zamowili pizze,ale to dzisiaj tylko taki wyjatek. Przy nastepnym takim wyjatku moze zrobie to co zaproponowalas;d

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmmm wygląda smacznie ;) mam ochotę sama coś takiego upiec!

    u mnie dziś... pierogi z mięsem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierogi lubię bardzo, ale niekoniecznie z mięsem ;)

      Usuń
  5. smakowicie wygląda to ciasto! Wypróbuje ten przepis! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. pysznie wygląda, ja dzisiaj zrobiłam tylko makaron z indykiem, pieczarkami i dynią w sosie pesto ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny, takiego u mnie w domu jeszcze nie było.

    OdpowiedzUsuń
  8. fajne błotko :D obserwuję i zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  9. Taki fajny placuszek, a taką ma nazwę nieciekawą :)

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że tu zaglądasz. Zostaw ślad po sobie w formie komentarza, wtedy trafię również do Ciebie.