Zdrowy nawyk, czyli żuję bezcukrową gumę Orbit. Słów kilka o ważnej sprawie.



 

Dbając o swoje zęby troszczymy się o coś bardzo ważnego - o uśmiech :) Zęby są nam potrzebne aby jeść, pić i mówić. Każdy o tym doskonale wie. Jednak może nie każdy zdaje sobie sprawę, iż żucie gum po każdym posiłku ma dobroczynne działanie i nie jest tylko szybkim "odświeżaczem" ust ;)



W tym całym procesie ważną kwestią jest poziom pH śliny, który jest zbliżony do pH neutralnego (7), ponieważ składa się w 98% wody. Po jedzeniu i piciu kwasy produkowane przez bakterie w osadzie nazębnym atakują powierzchnię zębów i mogą powodować demineralizację szkliwa, co zwiększa ryzyko ubytków. W ciągu dnia zęby są stale narażane na atak szkodliwych kwasów. Żucie bezcukrowej gumy po każdym posiłku pomaga neutralizować szkodliwe kwasy w jamie ustnej i lepiej zadbać o zęby!

Dlaczego żucie gumy jest zdrowe dla moich zębów?
Ślina dostarcza organizmowi naturalne, własne zabezpieczenie przed próchnicą i chorobami dziąseł. Minerały zawarte w ślinie, będące również składnikiem zębów, pomagają usuwać resztki jedzenia, neutralizować kwasy osadowy i... naprawiać szkliwo. Podczas żucia bezcukrowej gumy ORBIT® wydzielanie śliny wzrasta nawet dziesięciokrotnie. Co istotne, tak stymulowana ślina posiada większą koncentrację minerałów i przez to może w większym stopniu naprawiać wczesne uszkodzenia próchnicze. Żucie bezcukrowej gumy ORBIT przez 20 minut po jedzeniu i piciu pomaga neutralizować kwasy osadu nazębnego, które zwiększają ryzyko rozwoju próchnicy.

W paczce od Wrigley, którą prezentowałam Wam tutaj /klik!/ znalazłam różne rodzaje gum. Wszystkie zostały już skonsumowane, oczywiście miałam pomocników, sama nie byłabym w stanie wyrzuć takiej ilości w takim czasie ;)

Gumy do żucia Orbit Spearmint o smaku łagodnej mięty.
 Gumy do żucia Orbit Peppermint o smaku mocnej mięty.
Gumy do żucia Orbit Apple o smaku jabłkowym.
Gumy do żucia Orbit Cherry o smaku wiśniowym.
Gumy do żucia Orbit White Freshmint o smaku świeżej mięty.
Gumy do żucia Orbit White Fruit o smaku wieloowocowym.
Gumy do żucia Orbit White Spearmint o smaku łagodnej mięty.
 Gumy do żucia Orbit White Strawberry o smaku truskawkowym.
Gumy do żucia Orbit for kids Classic.

"Orbitki" to moje ulubione gumy od bardzo dawna. W każdej torebce mam jakąś paczuszkę tych gum, aby w niesprzyjających warunkach szybko "zadziałać". Jeśli chodzi o moje ulubione smaki to preferuję wszystkie te gumy Orbit, które są miętowe, mniej lub bardziej, ale jednak miętowe. Oczywiście lubię też te smakowe, jednak wydaje mi się, że dość szybko smak "znika" a guma robi się twarda. Mimo wszystko kupuję, dla odmiany i "tego smaku". Najczęściej wybieram gumy w drażetkach. Dyskretnie, bez zbędnego odwijania papierków, mogę w każdym momencie "poczęstować się" gumą i uczynić to dosłownie jedną ręką. Co nie zmienia faktu, że te w listkach też kupuję ;) Mój Orbit jest zawsze ze mną, na spacerze, w domu, u znajomych. :)


A Wy lubicie "orbitki" ? Który smak jest Waszym numerem 1 ?

3 komentarze:

  1. Peppermint wybieram najczęściej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja tak samo ;)
      u mnie rozdanie - zapraszam!

      Usuń
  2. owocowe lubięęęę ;)))
    szczególnie wiśniową :P

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że tu zaglądasz. Zostaw ślad po sobie w formie komentarza, wtedy trafię również do Ciebie.