Melisa, Pinia i Szałwia, czyli cukierki pełne ziół od firmy Verbena :)




Dziś smacznie, kolorowo i zdrowo, bo ziołowo, a to za sprawą cukierków Verbena :)

Szybki przegląd 3 smaków cukierków: Melisa, Pinia i Szałwia :)
Kolejność nie jest przypadkowa, określa moje preferencje smakowe spośród tych trzech :)

I tak oto na pierwszym miejscu jest:
Melisa
Działa kojąco na nerwy, stres i depresję.
Znakomity środek przeciwko depresji, apatii i zniechęceniu. Działa uspokajająco, usuwa nieprzyjemne uczucie wywołane napięciem i stresem. Przeciwdziała zawrotom głowy i porannemu zmęczeniu. Równocześnie korzystnie wpływa na pamięć i zwiększa zdolność koncentracji. Ponadto melisa poprawia obieg krwi, wspomaga czynność serca i pomaga uregulować ciśnienie krwi. Ekstrakt melisy wpływa kojąco na organizm.


Cukierki o rewelacyjnym smaku. Moje ulubione.

Na drugiej pozycji znajduje się:
Pinia
Ułatwia odkrztuszanie, działa bakeriobójczoWyciągi z sosny ułatwiają odkrztuszanie i działają zmiękczająco na śluzówkę. W przypadku ostrego i chronicznego bronchitu, anginy, gruźlicy oraz zapaleń górnych dróg oddechowych działają antyseptycznie. Są stosowane również jako środek moczopędny, rozpuszczający kamienie moczowe, piasek w nerkach i pęcherzu moczowym, rozszerzający naczynia krwionośne i powodujący ukrwienie i rozgrzanie skóry. Wykorzystywany także w leczeniu egzem, liszajów i wysypek. Jako środek o dobrym działaniu przeciwzapalnym jest stosowany również w przypadku reumatyzmu, ischiasu, lumbago, neuralgii (nerwobóle), szkorbutu i dny moczanowej. W medycynie ludowej wyciąg z sosny jest zalecany w leczeniu puchliny wodnej, szkorbutu i astmy.


Świetnie orzeźwiają i dają błyskawiczne odświeżenie ust ;)

Na trzecim miejscu znalazła się:
Szałwia
Łagodzi ból gardła i zapalenie dziąseł.
Szałwia jest byliną, która w dawnych czasach była wprost uwielbiana. Jej dobroczynne działanie widoczne jest w chorobach organów wewnętrznych, a zwłaszcza w chorobach, które powodują zakłócenie funkcjonowania wątroby, jak również w chorobach woreczka żółciowego, żołądka oraz schorzeniach kręgosłupa i gruczołów wydzielania wewnętrznego. Jest środkiem przeciwzapalnym, antyseptycznym i antybakteryjnym, stosowanym także w zapaleniach gardła i jamy ustnej. Przy przeziębieniach ułatwia odprowadzanie śluzu z dróg oddechowych i żołądka,dzięki czemu wzmaga apetyt. Wyciąg z szałwi sprzyja wewnętrznej równowadze organizmu.


Również bardzo fajnie odświeżają jamę ustną, mają przyjemny, szałwiowy smak :)

Tak prezentują się razem: Melisa, Szałwia, Pinia :)


Wszystkie te cukierki są przepyszne i na pewno mają dobroczynny wpływ na nasze zdrowie. Bardzo je polubiłam, są odpowiednio twarde, nie ranią podniebienia i potrafią nieźle "wciągnąć". Każdy zapakowany jest w osobny papierek o przyjemnej dla oka kolorystyce a opakowanie zbiorcze - mała paczka z całą pewnością zmieści się do niejednej damskiej torebki. Smak natury zamknięty w małym zawiniątku ... jestem na TAK! :D

Z ogromną chęcią poznam pozostałe smaki tych ziołowych cukiereczków.
A Wy, który smak lubicie najbardziej ?

6 komentarzy:

  1. ja meliskę bym zjadła, bo coś dziś od rana nerwowo u mnie

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam te cukierki, zawsze mam zapasik w torebce :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Aaaa Kochana - moje ulubione cukierki:) Szczególnie lubię pinię:)

    Pozdrawiam i zapraszam w moje skromne, blogowe progi ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Melisa i pinia sa rewelacyjne, tez miałam, ale już nic nie zostało ;)

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że tu zaglądasz. Zostaw ślad po sobie w formie komentarza, wtedy trafię również do Ciebie.