Kulinarnie: Szybki i pyszny sernik wiedeński :D




To, że jestem łasuchem wie każdy, kto zna mnie bliżej. Uwielbiam wszystko co słodkie. Czasem jednak nachodzi mnie nieoczekiwana ochota na coś, czego akurat nie mam w domu, ale zawsze staram się, aby "to coś" szybko wykombinować.

I tak właśnie było i w  tym przypadku. Przyszła ochota na sernik, którego nie było ;) jednak w lodówce oczekiwał na swoją wielką chwilę kilogram twarogu śmietankowego półtłustego President. Więc nie czekałam długo, zabrałam się za robienie sernika wiedeńskiego, który chyba jest jednym z możliwie najszybszych do zrobienia ciast. I co ważne smakuje każdemu, kto kocha serniki :D


Sernik wiedeński

1 kg twarogu śmietankowego
6 jajek
125 g miękkiego masła
2 łyżki mąki ziemniaczanej
1 opakowanie cukru waniliowego (16g)
1 szklanka cukru
aromat waniliowy

Twaróg, masło, mąkę ziemniaczaną, cukier oraz cukier waniliowy i aromat wymieszać na jednolitą masę. Na koniec dodać żółtka i jeszcze raz wymieszać ;) Białka ubić na sztywną pianę i delikatnie połączyć z masą serową. Piec w temperaturze 180ºC przez około 60 minut. Można polać polewą czekoladową lub też lukrem.


Uwielbiam ten sernik, ponieważ robi się go błyskawicznie. W tym serniku nie ma spodu, znajdziemy w nim najwięcej sera niż w jakimkolwiek innym serniku :) Najdłużej z całego procesu tworzenia trwa jego pieczenie i oczekiwanie kiedy już będzie na tyle ostudzony, aby można było go skosztować ;) 


Jeśli macie ochotę częstujcie się ;) 
Miłej niedzieli :)

DOSKONAŁY I W ZASADZIE BARDZO LUBIANY PRZEZ WIELU DODATEK DO SERNIKA - KLIK! 


Tego nie może zabraknąć w żadnej kuchni >KILK<!

6 komentarzy:

  1. Ta polewa...ten środek...jasne że się częstuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rewelacyjnie wygląda, taki puszysty:)

    OdpowiedzUsuń
  3. mniam moge wpasc na serniczek... uwielbiam sernik...

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda smakowicie i kusząco(: Czy na zwykłą blaszkę ta ilość produktów wystarczy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze powiem, że trudno mi ocenić, zawsze robię w takiej tortownicy o średnicy 23 cm. Na blaszce może czasem wyjść niski.

      Usuń

Miło mi, że tu zaglądasz. Zostaw ślad po sobie w formie komentarza, wtedy trafię również do Ciebie.