Kulinarnie: Domowe bułeczki w sam raz na śniadanie




Witajcie. Dziś postanowiłam przywitać Was z samego rana kulinarnie i smakowicie, mianowicie upiekłam na śniadanie domowe bułeczki. Może i Wy się skusicie na taki krok ? ;) Smak i zapach unoszący się po kuchni ... bezcenne :)

Bułeczki robi się prawie błyskawicznie i nie ma z nimi "zachodu". Wystarczy mieć wszystkie składniki i do dzieła !

Domowe bułeczki

450g mąki pszennej chlebowej
2 łyżeczki soli
1 łyżka cukru
50g masła
15g drożdży
280ml ciepłego mleka

Mąkę, sól i cukier połączyć. Drożdże rozpuścić w 4 łyżkach mleka i dodać z resztą mleka do wcześniejszych składników. Wszystko wymieszać. Dodać miękkie masło. Wyrobić. Odstawić na 10-15 minut w ciepłe miejsce (ja włożyłam do piekarnika ustawionego na temperaturę 55 stopni C). Po czasie oczekiwania przełożyć na stolnicę i ponownie wyrobić dosypując troszkę mąki. Formować bułeczki w dowolnym kształcie :) Włożyć do nagrzanego piekarnika do 200 stopni C i piec ok 20 - 25 minut :)
Smacznego !

Tak wyglądają bułeczki oczekujące na wizytę w piecyku :)



Tutaj bułeczki nabierają kolorów ;P


Tu już są gotowe do jedzania, ale ciągle gorące ;)


Te już można jeść :)


Pierwszy kęs i ....mmmm pycha !
 


Warto dodać dżemik, będą jeszcze smaczniejsze ;)
 

Bułeczki są wyśmienite, smakują zarówno na słodko jak i z dodatkiem wędliny. Jak widać wybrałam pierwszą wersję :)

No, to życzę Wszystkim smacznego ;)

3 komentarze:

  1. O zaskocze małża takimi bułeczkami w niedziele rano :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniamm pychotka moja córka namawia mnie na nie więc się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że tu zaglądasz. Zostaw ślad po sobie w formie komentarza, wtedy trafię również do Ciebie.